Gada laikā Valsts vides dienests (VVD) klientiem sniedzis ~ 2 400 konsultācijas jautājumos par pārbaužu rezultātiem, statistikas pārskatu sagatavošanu, atļauju dokumentiem, radiācijas drošību, depozīta sistēmu u.c.
Visvairāk VVD klienti izmantojuši iespēju konsultēties telefoniski, veicot ~ 1 800 zvanus, par ērtāko saziņas veidu e-pasta saraksti atzinuši 328 klienti, savukārt klātienes konsultācijas aizvadītas 155 reizes. Aizvien populārāka kļūst attālinātās saziņas iespēja - pagājušajā gadā 120 klienti atbildes uz sev interesējošiem jautājumiem ir saņēmuši, izmantojot video saziņu (MS Teams vai Zoom platformās).
2023. gadā virtuālā asistente Nora piebiedrojās VVD darbinieku pulkam kā zinošs un nenogurstošs konsultants, kas klientiem sniedz atbildes par VVD pamatdarbības tēmām. Maijā Nora pabeidza pamatapmācības procesu un laikā no 1. jūnija līdz 2023. gada beigām gandrīz 1000 klientu sniedza atbildes uz vairāk kā 6000 jautājumiem.
Populārākās tēmas, par kurām Nora klientiem sniegusi atbildes:
- Kur ziņot par vides piesārņojumu? (109 jautājumi, 11%);
- Dažādi ar būvniecības dokumentu izdošanu saistīti jautājumi (67 jautājumi, 7%);
- Dažādi ar atkritumu apsaimniekošanu saistīti jautājumi (54 jautājumi, 6%).
Nora prot uzlabot sarunu partnerim garastāvokli, pastāstot joku vai dzejoli, taču nespēj sniegt atbildi, ja vienlaicīgi tai uzdod vairākus jautājumus. Tāpēc klienti tiek aicināti saziņā ar virtuālo asistenti jautājumus uzdot pa vienam vai izmantojot atslēgas vārdus. Virtuālā asistenta apmācību process turpinās, tādēļ Nora aicina nebaidīties uzdot interesējošos jautājumus par vides tēmām, tie palīdz treniņu procesā - zināšanas tiek uzkrātas, analizējot jautājumus, uz kuriem klienti nav saņēmuši atbildes.
Atgādinām, ka arī VVD zvanu centrā iedzīvotāji un klienti, zvanot uz tālruni + 371 67084200, var ātri un ērti noskaidrot atbildes uz sev interesējošiem jautājumiem par VVD pakalpojumiem. Par vides pārkāpumiem, tāpat kā iepriekš, iedzīvotāji var ziņot arī uz Vides SOS tālruni 26338800.